
Ķīna turpina meklēt īsākus un ātrākus ceļus uz Eiropu, un arvien lielāku uzmanību piesaista Arktikas jūras maršruti. Septembrī ceļā devies pirmais komerciālā konteinerkuģa reiss, kas no Ķīnas ostas Ningbo dodas uz Rietumeiropu, izmantojot Arktikas ceļu. Ja šis izmēģinājums izrādīsies veiksmīgs un to sāks izmantot lielākie pārvadātāji, tirdzniecība starp Āziju un Eiropu varētu kļūt ātrāka un efektīvāka.
Pirmais reiss uzsākts ar konteinerkuģi Istanbul Bridge, kura ietilpība ir 4 890 TEU. Tas apstāsies Felixstowe Apvienotajā Karalistē, pēc tam turpinās ceļu uz Roterdamu Nīderlandē, Hamburgu Vācijā un Gdaņsku Polijā. Ceļš no Ķīnas līdz pirmajam Eiropas galamērķim varētu aizņemt tikai aptuveni 18 dienas. Salīdzinājumam-kuģi, kas izmanto Suecas kanālu, līdz Eiropai parasti nonāk 45-50 dienās, bet maršruts apkārt Āfrikai aizņem vēl ilgāku laiku.
Nišas risinājums
Jaunais Arktikas maršruts pagaidām tiek uzskatīts par nišas risinājumu. Tas paredzēts galvenokārt augstas vērtības un laikjutīgām kravām, piemēram, elektronikai un precīzijas produktiem, kuriem būtiska ir ātra piegāde. Eksperti uzsver, ka šī pieeja vēl nav gatava masveida komerciālai izmantošanai, jo joprojām pastāv izaicinājumi, piemēram, sarežģīti klimatiskie apstākļi un ierobežota atbalsta infrastruktūra gar maršrutu. Tomēr interese par īsākiem un efektīvākiem pārvadājumiem pieaug, un tas varētu veicināt jaunu risinājumu attīstību nākotnē.
Jaunas iespējas Baltijas valstīm
Šo jauno virzienu īpaši uzmanīgi vēro Ziemeļeiropas un Baltijas valstu loģistikas uzņēmumi. Gdaņska kļūst par arvien nozīmīgāku mezglu, kas varētu būtiski atvieglot kravu plūsmu arī uz Latviju. Ja Arktikas ceļš nostiprināsies kā regulāra alternatīva, tas pavērs iespējas paātrināt preču piegādi no Āzijas, vienlaikus saglabājot jūras pārvadājumu izmaksu priekšrocības salīdzinājumā ar dzelzceļu.
ACE Logistics Latvia seko notiekošajām pārmaiņām, lai saviem klientiem nodrošinātu visizdevīgākos risinājumus, ja tirgū parādīsies stabilas un drošas iespējas izmantot jaunus Arktikas maršrutus. Īsāks tranzīta laiks nozīmē ātrāku piegādi un lielāku elastību – īpaši nozīmīgi uzņēmumiem, kas strādā ar augstas pievienotās vērtības precēm.



