
ACE Logistics Latvia uzskata, ka atbalsts jauniešu uzņēmējdarbības iniciatīvām ir ieguldījums, kas veicina Latvijas ekonomikas ilgtspējīgu attīstību. Tāpēc bijām pagodināti būt par vienu no galvenajiem atbalstītājiem Bizness24h 2025 – vērienīgākajām jauniešu uzņēmējdarbības veicināšanas konkursam Latvijā, kura fināla kārta norisinājās šī gada 7. maijā.
No idejas līdz reālai uzņēmējdarbībai
No 10. februāra līdz 7. maijam norisinājās konkursa trešā kārta, kurā piedalījās 53 spēcīgākās komandas – aptuveni 150 jaunieši, kas bija izcēlušies konkursa iepriekšējās kārtās. Šī posmā ietvaros dalībniekiem bija iespēja īstenot savas biznesa idejas reālajā vidē, saņemot pieredzējušu mentoru atbalstu, sadarbojoties ar potenciālajiem klientiem un pielāgojoties tirgus dinamikai.
ACE Logistics Latvia ne tikai dalījās ar savu pieredzi, bet arī nodrošināja galveno balvu – 2000 eiro naudas balvu, kuru saņēma komanda B kubā. Viņi pārliecinoši demonstrēja spēju īstenot biznesa ideju bez sākotnējiem ieguldījumiem, prasmīgi izmantojot pieejamos resursus un izveidojot modeli, kur ienākumi jau sākotnēji nodrošināja nepieciešamo finansējumu izdevumiem.
Iedvesma un atziņas no klātienes dalības
ACE Logistics Latvia izpilddirektors Kārlis Kasparāns, piedaloties pasākumā klātienē, guva virkni vērtīgu atziņu par šodienas jauniešu potenciālu un domāšanas veidu.
Dalība Bizness24h pasākumā man sniedza virkni spilgtu atziņu un iedvesmojošas pārdomas. Vislielāko iespaidu atstāja jauniešu drosme, uzņēmība un nepārprotama vēlme mācīties. Darbojoties kopā, varēju vērot, kā idejas no koncepcijas pārtop reālā darbībā – pārliecinoši, ar aizrautību un mērķtiecību. Šī pieredze stiprina pārliecību, ka Latvijā aug spēcīga un daudzsološā nākotnes uzņēmēju paaudze.
Īpaši uzskatāmi bija vērojams, cik nozīmīga ir vide – motivējoša atmosfēra, līdzīgi domājoši komandas biedri, mentoru klātbūtne un cieņpilna attieksme, kas ne tikai rosināja idejas, bet arī iedrošināja dalībniekus pārvarēt iekšējās bailes vai šaubas un rīkoties ar pārliecību.
Daudzi konkursa dalībnieki, paši to varbūt neapzinoties, demonstrēja autentisku uzņēmēja domāšanas veidu – viņi nebaidījās eksperimentēt, analizēja kļūdas, pielāgojās situācijām un ātri nonāca pie jauniem risinājumiem.
Kā svarīga atziņu jānorāda arī, ka personiska komunikācija joprojām ir spēcīgākais pārdošanas rīks. Lai arī sociālie mediji, piemēram, TikTok un Instagram, efektīvi papildina komunikācijas stratēģiju, tie nespēj aizstāt tiešu kontaktu – sarunu, tikšanos vai zvanu – kurā veidojas uzticība un pārliecība par ideju vai produktu.
No prezentācijas kvalitātes līdz biznesa modeļa dzīvotspējai
Konkursā tika pārstāvētas gan ražošanas, gan pakalpojumu jomas. Ražošanas projekti izcēlās ar ilgtermiņa potenciālu un klientu lojalitātes perspektīvu, savukārt pakalpojumu sniedzēji spēja ātrāk ieviest savas idejas tirgū, pielāgojoties sezonālām un tirgus izmaiņām.
Uzskatāmi bija redzams, ka lielisku prezentāciju veido personība, stāsts un vienkāršība. Tie dalībnieki, kuri savā stāstījumā bija atklāti, izmantoja viegli uztveramu valodu un emocionāli aizraujošu pieeju, spēja auditoriju pārliecināt pāris minūšu laikā.
Vēl būtiska atziņa – regulāras komandas sapulces un progresa pārraudzība bija tie faktori, kas visefektīvāk palīdzēja virzīties uz rezultātu. Komandas, kas ik nedēļu izvērtēja savus mērķus, biežāk saglabāja fokusu un disciplīnu.
Visbeidzot – lai sāktu, nav nepieciešams liels kapitāls. Svarīgākais ir apzināties esošos resursus un sākt darīt. Iniciatīva ir vērtīgāka par gaidīšanu.
Ieguldījums nākotnē
Bizness24h fināls bija apliecinājums tam, ka Latvijā aug zinoša, radoša un uzņēmīga jaunā paaudze. Izsakām pateicību Banku augstskolai, tās studentu pašpārvaldei un īpaši – Līgai Peiseniecei un Viktorijai Zavišai – par profesionāla un iedvesmojoša pasākuma organizēšanu.
ACE Logistics Latvia turpinās atbalstīt iniciatīvas, kas stiprina jauniešu uzņēmējspēju un veicina praktiskas iemaņas uzņēmējdarbībā. Ticam, ka šāds ieguldījums veido ilgtspējīgu un konkurētspējīgu Latvijas nākotni.